Torres més altes han caigut

Pedra de toc per a la Unió Esportiva Olot, que visita un dels rivals d’entitat de la categoria, el CD Alcoyano (diumenge, 17h). Cap lesionat i una única baixa, Luismi Quezada, sancionat, que es perdrà el duel a El Collao, cita on ja podria debutar David Bigas, el flamant fitxatge al lateral. Al davant, un conjunt solvent i poderós que sempre voreja la part alta de la taula i que acaba de firmar el punta Àlex Cortell.

Aquesta setmana els Reis ens van deixar regals, màgia i il·lusió a les llars garrotxines, però a la UEO encara esperem amb candeletes el primer regal d’aquest 2016: la victòria fora de casa. La vam tornar a tenir a prop a Bunyol, en un partit que vam controlar i en el qual els condicionants arbitrals van deixar les taules en el marcador. Ara arrenca la segona volta i tot torna a començar, un calendari que fa pujada en aquest mes de gener amb adversaris que són ferms candidats a la promoció. Un “Tourmalet” que posarà a examen la situació del nostre equip, que ha de respondre i donar la nota en un escenari de renom. Primer port de muntanya a El Collao, un lloc on es respira futbol pels quatre costats; no és el més gran, ni el més modern, però té un encant especial. I allà hi juga un equip, el d’Andrés Palop, que sap molt be el que vol i com ho vol. Noms de referència com Yacine (7 gols), Jesús Alfaro, Àlex Rubio, Rubén Ramos, Abraham o l’últim en unir-se a la festa, l’extrem Àlex Cortell, arribat del CE Sabadell. Els alcoians, els de la “moral i victòria”, són setens amb 28 punts però només a tres del play-off, el seu hàbitat natural en aquests últim anys. Un dels peixos grossos de la categoria que l’any passat ja es va quedar amb la mel als llavis de colar-se entre els quatre primers. Hi arribem amb confiança, ambició, recursos i alternatives per competir de tu a tu i plantar cara per guanyar d’una vegada a domicili. Baixa sensible la de Luismi al lateral esquerre, que pot ser suplert per Blázquez, Jose o el mateix David Bigas, el jove peraladenc que ha aterrat aquesta setmana procedent de l’Hospi cedit pel Girona FC. La bona notícia és que recuperem Abel Solé i que no hi ha cap lesionat a la plantilla. Necessitem un punt d’inflexió en un gran aparador i aquest diumenge és una bona oportunitat. L’expedició surt demà a les 8 del matí amb autobús, s’entrenarà i dinarà a les instal·lacions del Nàstic de Tarragona i farà nit a Alcoi abans de jugar el matx, diumenge a les 17h. La volem fer grossa!! Endavant UEO!

La prèvia de Rodri

“El futbol depèn de tres facetes; dominar el joc, que ho estem aconseguint, generar ocasions, que també ho fem, i només ens falta la definició i el convenciment final en la rematada. No és fàcil guanyar a cap camp, ni el del primer ni el de l’últim, però nosaltres anem amb ambició perquè tenim equip i estem capacitats per fer-ho. El CD Alcoyano és un equip fort i dur, té futbolistes coneguts i un ampli fons d’armari, cosa que els dóna molta diversitat al mig del camp i al davant. El futbol no té memòria si no guanyes de tres en tres, sentim ràbia perquè la nostra proposta no s’està traduint en resultats”.

Precedents

Dues visites recents a El Collao, la temporada passada amb derrota per la mínima (1-0), un partit de mal record amb el penal fallat de Carlos i la greu lesió d’Abel Solé, i fa dos anys amb un empat sense gols (0-0). Ens hem de remuntar al curs 1966-67 per trobar el primer enfrontament històric enfrontament històric a Alcoi. I no va ser un aparellament qualsevol, ja que es tractava de la promoció per pujar a Segona. A casa, la UEO va vèncer per 3-1 però al seu camp als locals van golejar clarament per 4-0.